Послуги мережі УРАН

Сервіс відеоконференцій WebClass

Cервіс відеоконференцій WebClass ( webclass.uran.ua ) призначений для проведення через інтернет відеоконференцій (лекцій, вебинарів, обговорень тощо).

Сервіс безоплатно надається споживачам телекомуникаційних послуг мережі УРАН. В решті випадків  сервіс надається платно за окремим договором.


Кількість одночасних відеоконференцій
Aбонплата, грн/міс
Максимальна кількість користувачів в одній відеоконференції
50 100 150 200
1 113 203 371 484
2 338 608 1114 1451
3 450 810 1485 1935
4 506 911 1671 2177
5 563 1013 1856 2419
6 619 1114 2042 2661
7 682 1227 2250 2932
8 794 1430 2621 3415
9 907 1632 2992 3899
10 969 1744 3196 4165
11 1059 1906 3493 4552
12 1149 2068 3790 4939
13 1227 2209 4050 5278
14 1306 2351 4310 5616
15 1385 2493 4570 5955
16 1464 2635 4830 6294
17 1531 2756 5053 6584
18 1599 2878 5275 6874
19 1666 2999 5498 7164
20 1734 3121 5721 7455

Всі тарифи надані в гривнях включно з ПДВ 20%.

Колектив Інституту магнетизму НАН та МОН України розробив інструкцію по використанню системи WebClass для адміністратора (ведучого) зустрічі, яку люб’язно пропонує відвідувачам нашого сайту.


Загальні характеристики

Сервіс организовано на базі кластера з віртуальних машин у хмарі URAN з можливістю нарощення ресурсів при зростанні потреб у користувачів.

Є два основних режими використання:

  • онлайн-режим – інтерактивні відеоконференції;
  • офлайн режим – перегляд записів з архіву проведених заходів.

Можливості сервісу:

  • аудіо- та відеоконференції з багатьма користувачами, загальний та приватний чат та обмін файлами;
  • автоматичне перепідключення при виникненні збоїв у зв'язку;
  • демонстрація роботи програм з робочого столу доповідача слухачам;
  • завантаження та показ презентацій у стандартних форматах;
  • навчальна дошка з віртуальною указкою;
  • функції підйому руки і вираження емоцій іконками;
  • функція запису лекції (доповіді, презентації) з можливістю повторного відтворення (активується за окремим договором з резервуванням дискового простору з розрахунку 110-300 МБ/год запису).

Конференції, що проводяться, не обмежуються в часі. Не має значення, чи учасники конференції є користувачами мережі УРАН чи ні.

В режимі, коли учасники конференції слухають доповідь, система нормально обслуговує близько 20-25 учасників. Кількість учасників не обмежується, проте якщо їх число перевищує 30, можливе погіршення якості сервісу у випадку одночасного проведення кількох конференцій на одному сервері.

Конференції можуть бути двох видів:

  • відкриті (public) – учасником можна стати, знаючи час/дату і шлях до конференції, що проводиться (наприклад, за посиланням на сайті), але не знаючи пароля. Логін вимагається обов'язково - це ідентифікатор користувача при зверненні один до одного;
  • закриті (private)– учасником можна стати, знаючи час/дату, шлях до до конференції, що проводиться, та пароль. Як правило, організатор конференцій розсилає листи-запрошення на конференцію.

Ролі учасників конференції:

  • Організатор – має  доступ до адміністративного интерфейсу. Йго права й обов'язки передбачають:
    • Створювати нові конференції, видаляти свої старі.
    • Призначати модераторів, змінювати та розповсюджувати пароль модератора та учасника конференції.
    • Розсилати листи-запрошення учасникам відеоконференції електронною поштою. Він може користуватися як своїм списком розсилки листів, так и mail-сервером, що вбудовано у сервіс відеоконференцій. В останньому випадку листи-запрошення розсилаються автоматично і містять всі необхідні дані (час/дату, шлях у вигляді URL, пароль).
    • Стартувати й зупиняти свої конференції.
    Організатор конференції автоматично отримує статус модератора при під'єднанні до конференції з адміністративного интерфейсу.
     
  • Модератор – має всі можливості слухача и доповідача. Зі свого веб-інтерфейсу може здійснювати керування параметрами відеоконференції. Будь-якого моменту змінює статус учасників слухач/доповідач. Модераторів на конференції може бути декілька, для цього організатор конференції повинен повідомити їм усім пароль модератора.
     
  • Слухач – це учасник конференції, який може слухати, писати в чаті, спілкуватися голосом та підключати свою веб-камеру, наближати окремі фрагменти, щоб краще їх роздивитися, привертати увагу підняттям руки (функція - підняти руку). Модератор може відключати мікрофон слухача, позбавляючи його можливості брати участь в загальній дискусії.
     
  • Доповідач (ведучий) – має всі можливості слухача та, додатково, може завантажувати різні матеріали для показу (наприклад, документ Word або PowerPoint), керувати показом презентацій і демонструвати іншим учасникам роботу програм на робочому столі свого комп'ютера. В будь-який момент часу доповідачем может бути лише один учасник конференції. Доповідача призначає модератор. Сам модератор автоматично отримує статус доповідача при пешому вході на конференцію. Позначка, що показує, хто з учасників конференції в даний момент є доповідачем, видна всім учасникам.
Минімальні системні вимоги для учасників конференції:

Для підключення до сервісу учаснику достатньо мати:

  • комп'ютер (рекомендується Dual-core CPU, 2ГБ ОЗУ) з будь-якою операційною системою, що підтримує сучасні веб-браузери;
  • доступ в інтернет;
  • мікрофон;
  • веб-камеру.

Вимоги до веб-браузера: підтримка WebRTC, встановлений Adobe Flash Player, додатково для доповідача - Java (для демонстрації екрану). Рекомендовані браузери - останні версії Google Chrome або Mozilla FireFox.

Вимоги до мережі: пропускна здатність приблизно 1 Мбіт/с на кожного користувача, але величина залежить від

  • якості відеопотоку: низьке 320x240 (0.25 Мбіт/c), середнє 640x480 (0.40 Мбіт/c), високе 1280x720(0.60 Мбіт/c);
  • кількості учасників;
  • чи використовуєсться паралельно чат та ін.

Приклад грубої оцінки потрібної пропускної здатності мережі клиента, що спілкується з 5 учасниками:
трафік out = 1 Мбітс/c, трафік in: = 5 Мбіт/c.

Як стати організатором відеоконференцій

Організатором відеоконференцій може стати представник від организації, що є споживачем послуг УРАН.

Представник организації реєструє свій обліковий запис на сервері webclass.uran.ua і направляє лист-заявку з проханням підвищити права його облікового запису до організатора конференцій в техничний відділ УРАН на електронну адресу

Представник организації, реєстрируючись на сервері и направляючи свій лист-заявку, може використовувати федеративний логін федерації PEANO.

Як створити відеоконференцію

Видеоконференція однократного використання

Організатор відеоконференцій повинен клікнути у правому верхньому кутку кнопку із зображенням шестерні, пункт меню "Invite other people". У формі, що відкривається, якщо конференція передбачається відкритою, слід установити галочку "public". Далі слід заповнити поля з назвою, датою та учасниками (система підказує відомі поштові адреси учасників). Система автоматично розсилає запрошення учасникам конференції.

Видеоконференція багатократного використання

Організатор конференцій повинен клікнути кнопку "Create a new space".  У формі, що відкривається, якщо конференція передбачається відкритою, слід установити галочку "public". Далі слід заповнити поля: назва, ідентифікатор, примітка і зберегти форму. У створеному робочому просторі ("space") у закладці "Web Conference" нанатисканням кнопки "Invite other people" запускається форма, аналогічна формі відеоконференції однократного використання, де слід заповнити поля з назвою, датою і учасниками.

Конференцію можна повторити, змінивши відповідні поля.

Організатор конференцій може залишити створений робочий простір для повторного використання однією й тою ж групою учасників або видалити його в закладці Admin, Other options, Disable this space.

Як стати учасником конференції

Майбутньому учаснику не потріно попередньо реєструватися на сервері. Він отримує запрошення на участь у конференції по пошті як посилання на веб-ресурс. В посиланні є вся необхідна інформація для приєднання до конференції (адреса сервера та назва віртуальної кімнати). Участник повинен у зазначений час клікнути по посиланню. Сервер запропонує форму з двумя опціями:

1 I'm a member of this website (Email or username/Password),
2 I don't have an account, I will join this room as a guest (Your full name)

Якщо учасник вже має на сервері акаунт якогось типу (модератора, адміністратора або слухача), то він вводить свої username/Password та отримує відповідні права і можливісти.

Якщо учасник не має акаунта, то він заповнює поле у формі «I don't have an account…», вносячи в нього своє повне ім'я та назву организації, або ж псевдонім, за яким інші учасники будуть до нього звертатися.

Корисні посилання

Сервіс WebClass побудовано на базі платформи BigBlueButton: http://bigbluebutton.org/

Overview of how to use BigBlueButton as a Moderator-Presenter: https://www.youtube.com/watch?v=PHTZvbL1NT4
Те ж, з вбудованими російськмовними субтитрами: https://www.youtube.com/watch?v=duBVsV1_keo

Overview of using BigBlueButton from a viewer (or student) perspective: https://www.youtube.com/watch?v=LS2lttmPi6AA